Back to top
Vuelva a la lista de diccionarios online

màrqueting d'esquer i ham - Neoloteca

Presentación
màrqueting d'esquer i ham màrqueting d'esquer i ham

  • ca  màrqueting d'esquer i ham, n m
  • es  freebie marketing, n m
  • es  marketing de cebo y anzuelo, n m
  • fr  freebie marketing, n m
  • en  bait and hook marketing, n
  • en  freebie marketing, n
  • en  razor and blades marketing, n
  • en  razor-razorblade marketing, n
  • en  freebee marketing, n var. ling.
  • cod  **Motiu de normalització: Valorar l'ús d'un manlleu de l'anglès**

Empresa > Màrqueting. Comercialització, **Denominació catalana 1: Locució nominal (N+SPrep)**

Definición
Màrqueting en què s'indueix la compra d'un article oferint-lo de franc o a un preu molt baix, sense fer notar que els consumibles o qualsevol complement o servei necessaris per a fer-lo funcionar tenen un preu elevat, de manera que la inversió es recupera amb la fidelitat del client.

Nota

  • Són exemples de màrqueting d'esquer i ham el màrqueting associat a la venda de maquinetes d'afaitar i les fulles de recanvi, màquines de cafè i les seves càpsules, impressores i els cartutxos de tinta, consoles i els videojocs corresponents, etc.
  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme màrqueting d'esquer i ham

    Resolució del Consell Supervisor

    S'aprova la forma màrqueting d'esquer i ham.

    Criteris aplicats

    ·És una denominació lingüísticament adequada, formada a partir del nucli màrqueting ("Filosofia de gestió i direcció d'empresa l'objectiu de la qual és oferir productes i determinar-ne la distribució, el preu i la comunicació més adequats per promoure'n l'intercanvi entre l'empresa i els individus de manera satisfactòria per a ambdues parts") i el sintagma d'esquer i ham, en referència metafòrica al fet que un article molt bé de preu actua d'esquer perquè el consumidor el compri i quedi obligat a adquirir els consumibles, complements o serveis addicionals corresponents, que són com un ham amb què l'empresa el té atrapat.

    ·És una denominació motivada i suggeridora del concepte.

    ·És un tipus de màrqueting que s'afegeix a d'altres que ja es coneixen, com ara el màrqueting conductual o el màrqueting directe.

    ·Té el vistiplau dels especialistes consultats, que creuen que és una forma amb possibilitats d'implantació.

    ·En altres llengües es fan servir denominacions anàlogues.


    Formes desestimades

    -màrqueting d'esquer: No es considera una forma prou precisa perquè, en realitat, es pot considerar que qualsevol acció de màrqueting funciona d'esquer.

    [Acta 712, 23 d'octubre de 2023]