Back to top
  • ca  marca de ficció, n f
  • es  marca de ficción, n f
  • fr  marque fiction, n f
  • fr  marque fictive, n f
  • en  fictional brand, n
  • en  fictitious brand, n

Empresa > Màrqueting. Comercialització

Definición
Marca imaginària que apareix en llibres, pel·licules, sèries de televisió o altres obres de ficció.

Nota

  • 1. Són exemples de marques de ficció Big Kahuna Burger, que apareix en diferents pel·lícules de Quentin Tarantino, o Acme, marca de tota mena de productes en les sèries d'animació Looney Tunes.
  • 2. Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme marca de ficció:

    S'aprova la denominació marca de ficció, calc de la forma original anglesa fictional brand, pels motius següents:

    ·és una denominació semànticament transparent;

    ·té el suport dels especialistes de l'àmbit;

    ·és paral·lela a les formes castellana (marca de ficción) i francesa (marque fiction).

    Es descarta la denominació marca fictícia perquè, segons alguns especialistes, podria fer pensar que és una marca inexistent.

    [Acta 637, 30 de maig de 2018]