Back to top
Vuelva a la lista de diccionarios online

generació de contactes - Neoloteca

Presentación
generació de contactes generació de contactes

  • ca  generació de contactes, n f
  • es  captación de contactos, n f
  • es  captación de leads, n f
  • es  generación de contactos, n f
  • es  generación de leads, n f
  • fr  création de pistes, n f
  • fr  génération de leads, n f
  • fr  génération de pistes, n f
  • en  lead generation, n

Empresa > Màrqueting. Comercialització

Definición
Acció d'una empresa d'aconseguir nous contactes per mitjà de diverses estratègies de captació.

Nota

  • 1. Són estratègies de generació de contactes el màrqueting per correu electrònic, els anuncis en línia, el màrqueting de cercadors, les accions a les xarxes socials, els jocs de marca, etc.
  • 2. La generació de contactes va seguida de la cura de contactes.
  • 3. Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació dels termes contacte, generació de contactes i cura de contactes:

    S'aprova la denominació contacte, al costat de les formes semànticament relacionades generació de contactes i cura de contactes, pels motius següents:

    Pel que fa, concretament, a contacte,

    ·és una alternativa catalana al manlleu anglès lead, força estès entre els especialistes;

    ·és una forma lingüísticament adequada, motivada a partir del sentit general del substantiu contacte, definit al diccionari normatiu com "Persona amb qui hom té relació per obtenir informació o alguna cosa altrament inaccessible";

    ·ja té ús i es difon des del TERMCAT des de fa temps;

    ·té el vistiplau dels especialistes.

    Quant a generació de contactes,

    ·és una forma descriptiva del concepte i lingüísticament adequada;

    ·segueix el paral·lelisme denominatiu d'altres llengües;

    ·ja té ús;

    ·té el vistiplau dels especialistes.

    Es descarta la forma captació de contactes, malgrat que també seria adequada, perquè la denominació més utilitzada en totes les llengües analitzades, i la que prefereixen els especialistes, és la formada amb el nucli generació, probablement per mimetisme de l'anglès. Cal tenir present, a més, que captar és un verb que sovint s'associa amb els clients (captar clients), mentre que la generació de contactes és una fase prèvia, en què les empreses busquen tan sols, sovint amb estratègies automatitzades de gran abast, obtenir llistes de correu electrònic, telèfons de contacte o altres dades de persones que, en algun moment, amb altres estratègies més personalitzades, puguin arribar a convertir-se en clients.

    Finalment, quant a cura de contactes,

    ·és una alternativa catalana al manlleu anglès lead nurturing, força estès entre els especialistes;

    ·és una forma lingüísticament adequada, motivada a partir del sentit general del substantiu cura ("Atenció a vetllar pel bé o pel bon estat d'algú o d'alguna cosa", segons el diccionari normatiu);

    ·té el vistiplau dels especialistes.

    Es descarten els calcs de l'anglès conreu de contactes, cultiu de contactes o nodriment de contactes perquè la forma aprovada es considera més adequada i més transparent des del punt de vista semàntic, i es creu que pot identificar-se amb el concepte sense dificultats.

    [Acta 610, 7 de setembre de 2016]