màrqueting de continguts
màrqueting de continguts
- ca màrqueting de continguts, n m
- es content marketing, n m
- es marketing de contenidos, n m
- fr marketing de contenu, n m
- fr marketing de contenus, n m
- en content marketing, n
Comunicació > Publicitat
Definición
Estratègia de màrqueting consistent a crear i difondre continguts rellevants per al públic objectiu d'una marca, amb la finalitat de captar la seva atenció i mantenir o crear una comunitat afí a la marca.
Nota
- És màrqueting de continguts, per exemple, la creació al web d'una empresa de roba infantil d'un espai amb informació sobre l'evolució i la cura dels infants, o, en el cas d'una empresa de llet, l'obertura d'un canal de vídeos a internet amb informació sobre la llet i amb receptes i consells de cuina en què s'utilitzi aquest producte.
-
Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme màrqueting de continguts:
S'aprova el terme màrqueting de continguts, calc de l'anglès content marketing, pels motius següents:
·és una forma ja molt utilitzada entre els especialistes de l'àmbit, al costat del manlleu anglès;
·és una forma motivada semànticament i lingüísticament adequada;
·es documenta, anàlogament, en altres llengües romàniques;
·té el vistiplau dels especialistes de l'àmbit.
Es desestima la forma màrqueting de contingut perquè es creu que la forma aprovada, amb el plural continguts, és més precisa i transmet clarament la idea que els continguts poden ser diversos.
[Acta 563, 12 de setembre de 2013]