Back to top
Vuelva a la lista de diccionarios online

cop - Diccionari dels XVIII Jocs Mediterranis: Tarragona 2018

Presentación
  • ca  cop, n m
  • ca  atac [GOLF] [ESP RAQUETA], n m sin. compl.
  • es  ataque [GOLF] [ESP RAQUETA]
  • es  golpe
  • fr  attaque [GOLF] [ESP RAQUETA]
  • fr  coup
  • fr  shot
  • en  shot
  • en  stroke

Esports de pilota

Definición
Acció i efecte d'impulsar la pilota, la bola o el volant per mitjà d'un contacte brusc amb la raqueta, el bastó, la pala, la mà o el peu.

Nota

  • 1. En els esports de raqueta, són fases del cop la preparació, l'impacte, l'acompanyament i, en bàdminton, també la recuperació.
  • 2. En els esports de raqueta i en pilota, segons el costat del braç que colpeja, els cops es classifiquen en cops de dreta i cops de revés o bé cops de dreta i cops d'esquerra i, segons la finalitat, en cops defensius i cops ofensius. En golf, segons la finalitat, en cops de sortida i cops d'aproximació. En tennis, segons la bondat, en cops forçats i cops guanyadors. En tennis de taula, segons la finalitat, en cops de contraatac, cops intermedis i cops de preparació, i, segons la velocitat de la pilota, en cops lents i cops ràpids; i, en bàdminton, segons l'altura de la raqueta, en cops amb mà alta i cops amb mà baixa.