Back to top
Go back to the list of Online Dictionaries

gestió de l'experiència de client - Neoloteca

Presentation
gestió de l'experiència de client gestió de l'experiència de client

  • ca  gestió de l'experiència de client, n f
  • es  gestión de la experiencia del cliente, n f
  • fr  gestion de l'expérience client, n f
  • en  customer experience management, n
  • en  CEM, n sigla

Empresa > Màrqueting. Comercialització

Definition
Conjunt de procediments que utilitza una empresa per a seguir, supervisar i organitzar la seva interacció amb els clients, que té com a objectiu millorar la percepció que els clients tenen de l'empresa i fidelitzar-los.

Note

  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació dels termes experiència d'usuari (sigla UX), experiència de client i gestió de l'experiència de client:

    S'aproven les denominacions semànticament relacionades experiència d'usuari (amb la sigla d'origen anglès UX), experiència de client i gestió de l'experiència de client, totes tres calcs de l'anglès, pels motius següents:

    ·són formes motivades semànticament i adequades des del punt de vista lingüístic;

    ·són formes (sobretot experiència d'usuari i experiència de client) ja utilitzades amb normalitat dins l'àmbit, documentades en nombrosos textos especialitzats i, fins i tot, en obres lexicogràfiques;

    ·en altres llengües s'utilitzen denominacions paral·leles;

    ·tenen el vistiplau dels especialistes.

    Pel que fa a la sigla d'origen anglès UX, és l'abreviació d'ús habitual en català i en la majoria de llengües analitzades i té molt d'ús. Es descarta de moment, en canvi, de recollir la sigla CX (a partir de l'anglès customer experiènce) per a experiència de client, perquè, tot i que es documenta en alguns textos, té un ús molt limitat.

    [Acta 610, 7 de setembre de 2016]