màrqueting d'entrada
màrqueting d'entrada
- ca màrqueting d'entrada, n m
- es inbound marketing, n m
- es marketing de atracción, n m
- es marketing de llegada, n m
- fr marketing entrant, n m
- en inbound marketing, n
Empresa > Màrqueting. Comercialització
Definition
Conjunt d'accions de màrqueting no intrusives basades en l'ús combinat de diferents tècniques, especialment l'optimització natural, el màrqueting de cercadors, el màrqueting de continguts i les xarxes socials, que té per objectiu captar l'interès dels usuaris i atraure'ls com a clients, sense necessitat d'anar-los a buscar directament.
Note
-
Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme màrqueting d'entrada:
S'aprova la denominació màrqueting d'entrada, calc de l'anglès inbound marketing, pels motius següents:
·és una alternativa catalana a la forma anglesa, inbound marketing, força estesa entre els especialistes;
·és una forma lingüísticament adequada i motivada semànticament, pel fet que en aquest tipus de màrqueting no és la marca qui surt a buscar el client, com es fa en el màrqueting convencional, sinó que és l'usuari qui s'interessa per la marca i qui hi acaba arribant o entrant en contacte;
·ja té un cert ús;
·en altres llengües es documenten denominacions anàlogues;
·té el vistiplau dels especialistes.
Es descarta la forma màrqueting d'atracció, que també es documenta, perquè els especialistes han mostrat preferència per màrqueting d'entrada.
Es descarta la forma màrqueting entrant perquè no és adequada, ja que qui fa l'acció d'entrar no és el màrqueting, com es dedueix de màrqueting entrant, sinó que són els usuaris (que entren a l'empresa).
[Acta 610, 7 de setembre de 2016]