mapa del recorregut del client
mapa del recorregut del client
- ca mapa del recorregut del client, n m
- es mapa de la experiencia del cliente, n m
- es mapa de recorrido del cliente, n m
- es mapa del ciclo de vida del cliente, n m
- fr cartographie du parcours client, n f
- en customer journey map, n
- en CJM, n sigla
Empresa > Màrqueting. Comercialització
Definition
Diagrama que indica els diferents punts en què un client es relaciona en línia amb una empresa, des del moment que mostra intenció d'adquirir un producte o contractar un servei fins que ho fa, que permet a l'empresa conèixer l'experiència de client dels seus usuaris i millorar-la.
Note
-
Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme mapa del recorregut del client:
S'aprova la denominació mapa de recorregut del client pels motius següents:
·és una forma descriptiva del concepte i lingüísticament adequada: el nucli mapa, que en sentit recte fa referència a dades geogràfiques, ja s'utilitza també, per extensió, amb el sentit general de 'diagrama' en moltes altres denominacions (per exemple, en la forma normativa mapa cromosòmic);
·en altres llengües s'utilitzen designacions anàlogues;
·té el vistiplau dels especialistes.
Es descarta la forma mapa d'itinerari del client, que també s'ha valorat, perquè els especialistes consideren que itinerari remet a la idea d'un recorregut ja marcat que no seria del tot adequada en aquest cas.
També s'han descartat les formes mapa del cicle de vida del client i mapa d'experiència del client, perquè no tenen el vistiplau dels experts.
[Acta 610, 7 de setembre de 2016]